Urvalstester (Järnvägs- och Museiföreningar)

av Patrik Alm, Thursday, July 31, 2008, 12:19 (5720 dagar sedan) @ Micke Carlsson.

Då blir även din uppgift sk hörsägen, eftersom jag också har den andra uppgiften utan mellanled om än mer direkt dvs utan internetmediet som informationsöverförare. Nu börjar det här bli fånigt eftersom jag inte strider för endera uppfattningen... Men jag står dock fast vid att jag uppfattat att vissa väljer att inte ta in KY. Att andra kanske gör det förändrar inte den saken. Jag påstod aldrig att "alla" vägrar KY, så det är lite kul och spännande att nu få ta emot protesterna. Kanske jag tom kommer att få lite skäll och bli kallad idiot om jag h

Jag skulle aldrig få för mig att kalla någon idiot. En del järnvägsföretag har ju dessutom uppfattat en KY-förare som färdigutbildad när denne går ut skolan vilket de inte är utan skall ha en omgång företagsspecifik utbildning liksom fordonsutbildning. De blir därför besvikna på kunskapsnivån.

Tyvärr drar en rad av företag igång egna utbildningar som är "skräddarsydda", dvs saknar grundläggande broms och liknande eftersom man bara ska köra tex X50. Detta kan bli en stor fara framöver när folk byter arbetsgivare m.m.

Patrik


Hela tråden: