Jag är skeptisk... (Järnvägs- och Museiföreningar)

av nicke, Thursday, January 24, 2008, 22:45 (5930 dagar sedan) @ Christer Andersson

Jag håller helt med om vad du säger; läget verkar mycket bekymmersamt och tiden rinner ut. Tystnaden från Wadstena är kompakt. Man kan tolka det på olika sätt, men en respons ser vi alla fram mot snarast.

Det är ju ingen ide´att vi budar ihop en hög entusiaster från hela riket en helg om föreningen ifråga inte är intresserad av yttre intervention?
Jag ser inte heller nyttan med att rensa några hundra meter murken linje från ogräs när det handlar om omfattande existentiella förutsättningar som måste till för att VFJ ska komma mentalt och ekonomiskt på fötter och därigenom få kommunen att se positivt på föreningen.

Principiellt hjälper jag gärna till en helg eller flera med de sammansvurna, där även du Christer är välkommen att vara med, men viljan att förändra VFJ måste finnas först. Som ante Svensson, GHJ sa tidigare i trådar här, att det är hög tid att sammarbeta eller gå samman med föreningen i Linköping för överlevnad.

Visa kommunen att VFJ vill vara kvar och ge ett stort bidrag till turiststaden Wadstena genom att bygga vagnhall, flytta över fordon från linköping, rusta banan till Aska och i övrigt vitalisera föreningen med det friska blodet från Linköping som oxå ska få finna sin plats. Om inte viljan att utföra flera av dessa saker finns så ser jag som helst mening att ge ens konstgjord andning med ogräshackan i handen.
Bollen ligger nu helt hos VFJ att ta fram en konkret handlingsplan. tiden tick-tick-tick´n away.

nicke Bergqvist medlem GHJ


Hela tråden: