WFJ uppskattar stödet (Järnvägs- och Museiföreningar)

av Östlund Anders, Friday, January 25, 2008, 09:03 (5908 dagar sedan) @ Sten M

Hej,
Jag har de senaste dagarna följt diskussionen om WFJ och är mycket glad för det stöd och engagemang som finns runt om i järnvägssverige!
WFJ har bestämt att vi ska fortsätta att kämpa för banans överlevnad. Ambitionen är att hävda hela banan (röja och sköta) och att fortsätta byta slipers för att succesivt trafikera allt längre delar av banan och till slut ha trafik ända till Fågelsta.
Vi uppskattar att flera personer redan nu säger att de kan göra en insats med banarbetete en dag eller en helg.
Imorgon lördag 26/1 har vi slipersbytaren igång. Dessutom ska vi besiktiga banan för att kunna åtgärda de problem med kulvertar mm som flera markägare har påtalat.
Vi har inte hunnit boka in helger för slipersbytning under våren än men vi återkommer.
I sommar har vi ett internationellt arbetsläger 29/6 -13/7 med volontärer från flera länder. Under de veckorna ordnar vi både mat och boende för de som vill vara med en eller flera dagar. Hör gärna av er!
Mer information kommer på hemsidan.
Glada järnvägshälsningar/ Sten Mattsson

Trevligt! "Internationellt arbetsläger" skulle kunna vara något att vara med på! Men jag ska hålla koll på er hemsida och ska försöka lägga in någon dag hos er!

Den 26/1 har vi "Modulbyggarmöte" i Jönköping och eftersom jag är delarrangör till det så är den dagen uträknad...

Hoppas vi får mer och positiv information från er löpande här på forumet!

Hälsar,
Anders Ö :-)


Hela tråden: