B 1037 uppkopplad (Fordon: lok)
Innan loket blir påtänt så måste det kopplas upp, det är en mycket stor risk man tar om man har ett lok under tryck som inte är uppkopplat, man kan skjuta kolvarna genom cylinderlocken.
[img]http://i161.photobucket.com/albums/t238/morrgans/B1037/B1037-vevstakelyft0.jpg[/img]
Med en kedjeblock och stroppar så baxar man den tunga vevstaken på plats, först ansluter man lilländan, får lilländesbulten på plats.
[img]http://i161.photobucket.com/albums/t238/morrgans/B1037/B1037-vevstakelyft2.jpg[/img]
Kristoffer smörjer lilländesbulten så att muttern sedan glider på gôtt.
[img]http://i161.photobucket.com/albums/t238/morrgans/B1037/B1037-pluto-smorjar.jpg[/img]
[img]http://i161.photobucket.com/albums/t238/morrgans/B1037/B1037-tvarstycke.jpg[/img]
[img]http://i161.photobucket.com/albums/t238/morrgans/B1037/B1037-vevstake-storanda.jpg[/img]
När vi ändå håller på så kopplade vi in smörjpumpen och hastighetsmätaren.
[img]http://i161.photobucket.com/albums/t238/morrgans/B1037/B1037-stang-smorjpump.jpg[/img]
morrgan