Ma-lok og provuttak (Järnväg allmänt)

av daniel, Friday, July 25, 2014, 21:59 (3561 dagar sedan) @ Morten Tranøy

Hei Daniel og Per

Dessverre er ikke dette kontakten for provtilkobling, men for stasjonær varmetilkobling via 380 volt 50 Hz, som Per skriver. Slike kontakter har vi ordnet.

Klart det er mulig å bare tilkoble 380 volt og 50 Hz for å prøve utstyr, for da fungerer også lading av batterier. Men etter hva jeg kan lese meg til fra diverse skrift som vi har fått tak i etterhvert så er det flere saker som ikke kan testes uten provstrøm på Ma-lok. Her er det mulig jeg tar feil.

Ikke kan vi holde på så lenge heller for laderen for batterier lader kun med 3 - 4 A når man kobler til 50 Hz, mens med 16 2/3 kan den lade med opptil 15 A.

Dessuten der vi jobber med ellok har vi rikelig tilgang til provstrøm så det ville være svært bra å ha en slik overgangskontakt.

Takker så langt for alle gode råd og tips for hva vi kan gjøre

Morten

Ellokvärme i Sverige är 220V 16 2/3 Hz. Försök inte mata in 400V 50Hz på värmeingången. Men du menar alltså att provuttaget inte är av samma typ som värmekopplingen? 400V/50Hz används här endast för diesellok.

/daniel


Hela tråden: