Nohab VD Odelberg minnesanteckningar 1961 (Järnväg allmänt)

av Sune Nylén, Saturday, July 26, 2014, 11:23 (3559 dagar sedan) @ Lars-Erik Larsson

Det är ett s.k. diskussionsforum. Ja. Men det betyder väl inte att man utan vidare skall dra en massa felaktiga slutsatser, och lida utav en sådan erbarmelig skrivklåda att man måste höras av." Vad rätt Du tänkt, fast det var fel." som det brukade stå förr i Grönköpings Veckoblad.
Vetenskapsmän brukar noga, så långt möjligt är, följa upp alla trådar, innan de presenterar dem.
Det gick illa för Sten Broman, när han skulle presentera sin Doktorsavhandling, och förväxlade några händelser och personer. Genast slog opponenten ned på detta,och han blev underkänd.
Han hade helt enkelt inta kollat upp saker och tings rätta sammanhang innan han påstod vissa skeenden.
Min mor hade ett bra uttryck, när jag hade ställt till oreda, och hon måste plocka upp och städa; "Hör du du du" " Min tjänare hade också en tjänare, och det var DU! Kom ihåg det till nästa gång".
Man lär ingen någonting genom att låta stekta sparvar flyga in i munnen.
Det tar inte längre tid att kolla själv innan man skriver, än att skriva ett felaktigt påstående. Dessutom stjäl man tid från den som måste skriva ett tillrättaläggande.
Mina tjänare hade också tjänare o.s.v.
Dessutom har du totalt missat vad jag skrev ,att; Den som har intresse kollar upp själv, de andra glömmer lika fort vad de läst, och vad nytta har det då?
Dessutom anser jag det vara helt på sin plats att ta den som sprider felaktiga påståenden i örat och tuffsa till personen i fråga.
Dessutom så finns det ju trevligare saker i livet än att rätta andra,som ; Lasse Dahlqvist dagen på Brännö 3/8, med Johnny Bode sällskapet dessutom, Tjejseglingarna i Lysekil veckan efter och en Riga/Tallin resa den 18/8 , för att nu ta något ur högen, där jag kan låta kvinnorna få njuta av min närvaro :-D
:-) Sune

Låst
1462 visningar

Hela tråden: