F 1203 i Norsholm (Fordon: lok)

av Morshyttan, Monday, September 15, 2014, 12:07 (3505 dagar sedan) @ Thomas Tell

Detta fotot har jag inte sett innan. F 1203 med tysk postvagn i Norsholm 1927.
[image]

Jvm.KDAJ02192

Mvh Henrik R


Hur tusan vet man att det är 1203?
Efter loket en tysk resgodsvagn, Pw4ü, som sällan syns på foton. De rullade i omlopp med de svenska Fo2:orna.
Men postvagnen tycker jag mig se rambalkarna av U-form på och då är det en svensk vagn men helt lika de tyska.
Efter den följer Bo4 och Bo5 men sen...
/tell

Vad gäller "F 1203" har projektet med digitalisering enbart att gå på bildmaterialets information som ex. här;

Text på baksida: "F lok 1203 Snälltåg 7 till Malmö vid Norsholm stn foto år 1927".
Text på omslag: "S.J. Lok N:r 1203. Litt: F. Tillverkare: Nohab år 1915. Tillverknings-N:r 1063. Loket sålt till D.S.B. April 1937. N:r 964. Foto från Norsholm station år 1927".

Alltså får vi väl tro att fotografen som vi övriga tågfotografer av olika kaliber gjort noteringarna korrekt och vederhäftigt :-) .

Av bara fotografiet verkar det däremot helt korrekt vara näst intill omöjligt att utläsa några siffror etc :-P .

Postvagnen bör i detta sammanhang lämnas till trådens reflektioner då ingen information finns i samlingsportalens materiel :-| .

Var och en som kan tillföra bilden värdefull information uppmanas gå in på sidan och lämna kompletternade information, så att projektet snart kan vara fulländat ! (!? ) :-) ;-) :-D :-| ;-)

Information (i detta exempel) kan lämnas på http://www.samlingsportalen.se/all/komplettera.HTM

Och då under "komplettera bild" varvid den fryntlige uppgiftslämnaren sedan kan läsa informationen och lämna sin unika information enligt specifikationerna på e-post bild@jvmv.se :-) ;-)


Hela tråden: