Varför favoriseras vissa? (Järnvägs- och Museiföreningar)

av Kurt Möller, Saturday, February 02, 2008, 19:01 (5926 dagar sedan) @ Magnus Lind

Jag tror att detta handlar, trots allt, väldigt mycket om tillfälligheter...

OCH - naturligtvis - om en eller annan kontaktgubbe/gumma på resp. förening verkligen ansträngt sej att odla upp kontakt m lokalpressen och riks-hobbypressen... Samt hur samvetsgrant dessa sen sköts.

Ö SL J ska man kanske inte hänga upp sej på alltför mycket i dessa sammanhang - kom ihåg att vi i regel varit först med det mesta: Nytt hamnspår - ny ändstn (Läggesta S) - ny panna (på landets då enda Malletlok i drift) - nytt stort vattentorn i Mfd - hemmabyggd (!) spårriktare - ny kungavagn - ny ändstn igen (!). Genom intensiv, inkomstbringande trafik har vi dessutom haft råd att realisera våra projekt rätt fort, vilket även hållit intresset hos dom aktiva levande. = alla har varit stolta över sin bana. Samt flitiga pysslare, som producerat minst en nyrenoverad gammal vagn vartenda år. Nästan.

En ytterst starkt bidragande orsak till våra medvindar har sannolikt varit den höga kompetensnivån hos våra tongivande administratörer. Samt att vi inte behövt avsätta alltför mycket resurser till vår ganska korta bana.

Åsså var vi ju först i landet...

En j-a skrytvals alltihop...? Näe, det var inte det det handlade om.


Hela tråden: