Hur söka en speciell sida? (Forumet)

av Lennart Petersen, Thursday, December 11, 2014, 16:31 (3421 dagar sedan) @ Arne

När man vill söka efter en särskild sida i användarförteckningen - som man alltså når via 'knappen' uppe till höger i forumet - över forumets alla medlemmar så måste man klicka sig fram i steg för att exempelvis nå sid 73? Om man söker efter reggade användare vars namn man känner till vore det bra om man kunde söka på initialen till namnet. Eller direkt skriva in aktuellt sidnummer i förteckningen - om man nu kommer ihåg det från tidigare? ;-) - så att man snabbt kunde hitta t.ex. Nicke nyfiken eller någon annan forumit!

Eller finns det kanske något bra sätt redan nu som gör vad jag efterfrågar? Om jag söker efter någon i forumets sökruta så får jag förstås en massa träffar på inlägg någon postat. Men det som jag efterlyser är att hitta alla som har namn eller nick som börjar på en viss bokstav. Man kanske har en minnesbild av att ha läst ett intressant inlägg av någon som hette något på en viss bokstav men eftersom man inte kommer ihåg namnet - eller för den skull hur vederbörande exakt skrivit sin signatur - så vore det bra med förbättrade sökmöjligheter på användaresidorna! :-)

Ja den möjligheten saknas tyvärr och det tar ju snudd på en evighet innan man klickat sig fram till en registrerad användare.
En annan funktion som kunde vara bra att ha är : "öppna hela tråden" då man får upp alla inlägg i en tråd på en gång och slipper klicka fram ett i taget.
Historiska har ju samma forumplattform som SJK Postvagnenså det borde väl kunna gå om det bara inte är alltför mycket jobb.
I övrigt uppskattar jag forumformen som enkel,överskådlig och robust så behåll den.


Hela tråden: