Varför favoriseras vissa? (Järnvägs- och Museiföreningar)

av Erik Samuelsson, Sunday, February 03, 2008, 09:59 (5898 dagar sedan) @ Magnus Lind

Utan att ge mig in på specifika banors speciella problem så tror jag att marknadsföringen mot den lokala målgruppen är viktig. Med det menar jag kringboende, lokalpress och politiker. Genom detta finns en acceptans lokalt som öppnar dörrar för bidrag och liknande. Dessutom undviks negativ publicitet som riskerar få en negativ spiral för utvecklingen.

För att ändå nämna en museijärnväg så tror jag att AGJs strävanden på 90-talet med "granntåg" och informationsmöten med närboende och andra föreningar som till viss del fortsatt är mycket viktigt.

Jubileum och annat har öppnat upp kanaler för lokalpress som gärna skriver om det är något på gång. Man vet att det händer spännande saker!

Ett aktivt lobbyarbete tillsammans med ovan faktorer har genererat stora bidrag som löpt under lång tid. Ett lycket projekt är ofta en öppning för ett nytt!

Erik S


Hela tråden: