Järnvägen och tågrån (Järnväg allmänt)

av Christer Andersson @, Fornåsa, Motala, Monday, February 04, 2008, 13:51 (5898 dagar sedan) @ Granis

Sen kan man ju alltid diskutera om just tågrån är det mest praktiska...


Men man kan ju liksom "tidsanpassa" den aktiviteten också. Typ ett gäng utklädda till "Original Gangsters" som med automatvapen rånar ett posttåg. Så får ju dagens museibanebesökare nåt att relatera till annat än "dammiga cowboys" som ingen har egna minnen av!!! Fast då skulle jag inte vilja vara med om en ung Micke Carlssons upplevelser när man "käftar emot"! ;-)

/ L G


Tycker det behövs mycket mer sådana här "banbrytande" :-) idéer för dagens museijärnvägar. Istället för att gnälla om att vissa museijärnvägar särbehandlas och liknande påståenden. Många föreningar har säkert också stagnerat pga konservativa medlemmar som fastnat i nån slags trögtänkt inåtvänd järnvägshistorisk korrekthet. I framtiden ser jag framför mig fler föreningar som tänker vinstgivande med fokus på Svensson-publiken (och entusiasterna). Djärva nya drag för att folk ska komma. Vad jag förstått är medlemsavgifterna endast en liten del av föreningars budget. De största summorna drivs in med biljettintäkter och försäljning vid trafikdagar.

Idag drar kommunerna in på tjänster inom skola och omsorg (även mitt jobb drabbat) Det saknas pengar och kommunen säljer ut sina verksamheter. Mycket möjligt att dessa strömmingar även kommer att kännas av för museiföreningarna.


Hela tråden: