Förbrukat lok bland kolhögarna (Järnväg allmänt)

av Mattias Jansson, Tuesday, September 01, 2015, 22:18 (3162 dagar sedan) @ Mr H

Gasturbinloket T11 nr 30 står avställt bland kolhögarna vid Halmstads lokstation påsken 1970. Vet inte hur många bilder på detta lok och på denna plats som jag sett men Jan L är en av flera som har en sådan.Loket är inte slopat ännu det skulle dröja till år 1971. Riktningsväxeln har havererat där det står avställt.

Nu är det så här att jag är ingen vän av tävlingar på nätet jag tycker att det är tråkigt och enformigt oftast. Men här så kan jag inte låta bli att utlysa en sådan (det kommer inte att bli en vana!)!

Vi säger så här! T11 nr 30 skall köras från Halmstad till Vislanda för skrotning men eftersom riktningsväxeln som sagt är trasig kan loket bara köras åt ett håll. Frågan är då hur kör man bäst från Halmstad till Vislanda utan att byta körriktning på loket? Körningen skall ske på en lördag så det finns ingen personal i tjänst att hjälpa till att vända loket på någon vändskiva.Det är tillåtet att köra via Norge och/eller Danmark om det känns lämpligt!Valfri spårplan för valfritt år är tillåtet att använda.Kortast körsträcka vinner!Lycka till!

Mr H

[image]

Det borde väl bli Halmstad - Ängelholm - Kattarp - Åstorp - Hässleholm - Vislanda?


Hela tråden: