Bilar lastade i bredd - Hur lasta och lossa? (Fordon: allmänt)

av Anders Sandgren, Tuesday, March 01, 2016, 08:48 (2950 dagar sedan) @ Per Ljungberg

Ev rostskyddsmassa kan ju lagts på hos försäljnngsstället, åtm bättrats där om behov förelåg. Med gummimellanlägg på rätt ställen går det att lyfta utan skador.
Rostskydd var inte så bra på den tiden. Jag hade en VW-55 på slutet av 70-talet där man helst skulle ha dörrarna stängda när man använde domkraften och man såg genom dörrarna. Det fanns dock golv i den, men det var nog lagat någon gång. En ekonomiskt ganska bra bil då sålda delar (hjul + blinkersflärpar) + skrotningspremie - skrotningsavgift i princip betalde vad jag gett för den (350kr inkl 1/2 års skatt). Men den var av typen där man fyllde på olja och kollade bensinen då den drog 1dl olja per mil och inte heller gick att parkera på växel i lutning då den försvann med ett tuffande ljud. Men det berodde inte på rost. Reservdunk var också bra förutom oljedunk då tankmätare ju saknades på dessa och den inbyggda reservtanken var igengrodd (inte helt ovanligt på dem heller).


Hela tråden: