Efter 59 år...SJ B 1267 är åter under ånga. (Järnväg allmänt)

av Lars Stegenius, Sunday, May 29, 2016, 16:37 (2883 dagar sedan) @ Peter Flink

För många B och för få J i drift:-(


Det är ganska uppseendeväckande Gustaf att Du som är så upptagen med hur Du blir bemött av andra och feltolkar helt vanliga svar kan vara så tanklös och svara på detta negativa sätt över folk som lägger många frivilliga timmar på att behålla/rusta upp/undehålla gammla järnvägsfordon.

Jag begär inte att Du ska veta exakt hur mycket jobb det ligger bakom men det är enkelt att förstå att det är mycket arbete, jag råkar veta i just detta fall att det är mycket.

Kan Du inte uppskatta det och svara som folk så avhåll Dig från att skriva överhuvudtaget. Och ska antalet B-lok kontra J-lok diskuteras så bör det göras i en egen tråd och inte som ett surmagat svar på någon annans arbetsinsats.

Jag kan väl i någon mån tycka att 53 Wadsten har rätt. Museijärvägssverige är (över)befolkat av B- och E/E2-maskiner. Och det finns ju skäl till det, det var dom loktyperna som var vanligast och det var ju smart att bevara så få loktyper som möjligt som beredskapslok. Men - har man sett och hört ett B-lok har man sett och hört alla. Samma med E/E2. Så det vore ju inte så dumt om det nu, i mån av tillgång, restaurerades några lok av andra typer. Eller är jag fel ute?


Hela tråden: