Smalspårsidyll från Vimmerby 1958. (Järnväg allmänt)
Jag gissar en Västerviksförare låg kvar ett dygn, med eftermiddags- och förmiddagspass. Känt från Ljusdal-Hudiksvall (Bollnäsförare) och troligen några ställen till.
Berätta gärna mer hur upplägget Ljusdal - Hudiksvall såg ut.
Dag I:
Passresa med middagståg Bollnäs-Ljusdal. Därefter körning dagen ut på Hudiksvallslinjen. Anvisad övernattning i Ljusdal: SJ-hyrt hotellrum eller SJ eget överliggningsrum (Okänt vilketdera).
Dag II:
"Förmiddagsprogrammet" på Hudiksvallslinjen, passresa hem vid middagstid.
Vid fordonsbyte för underhåll utbyttes passresorna mot tjänstetågskörning.
Jag har svagt minne av att upplägget tillämpades även Strängnäs-Åkers Styckebruk: Utöver "TGOJ-epoken" (Eskilstunaförare) SJ-förare ända från Norrköping?