TV-tips ikväll, Året var 1967 (Historiskt material)

av Anders Sandgren, Monday, January 02, 2017, 21:18 (2664 dagar sedan) @ Gunnar Olson

Det enda som påpekades var att inte hela Malmös spårvägsnät lades ner 1967. Linje 4 fick överleva till 1973. Om man skriver något som är fel så får man tåla att bli rättad även om tonen ibland har varit nedlåtande. Dock inte denna gång, tycker jag.


Som jag uppfattar det var inte min rättelse i detta forum som Gustav blev ledsen av, utan ett telefonsamtal från någon. Telefonsamtalets trevlighet är svårt att ha någon uppfattning om, ifall man inte tagit del av det.

Då förstår jag mer av indignationen från Gustafs sida. Jag reagerade mer på tonen i inlägget och att det lades som svar på ditt inlägg än jag noterade att det rörde sig om ett telefonsamtal.


Förvisso fanns det spårvägar kvar även i Stockholm efter 1967 även om innerstaden blev utan. Linje 12 samt de båda Lidingöbanorna fanns kvar även om de senare bara snuddade Stockholms stad vid Ropsten efter 1967 och 12an hade avkortats till Alvik 15 år tidigare.


Hela tråden: