Lärje stationshus brann idag (Byggnad)

av Thomas Eriksson, Friday, March 31, 2017, 02:09 (2556 dagar sedan) @ Thomas Eriksson

Nej Nils-Eric, jag har inga egna bilder på stationshuset men eftersom det finns en del bra sådana på Facebook så ville jag nämna detta i en enkel kommentar.
Det är väl ändå inte så att man skall behöva ta hänsyn till din negativa inställning till FB i detta sammanhang. FB är ju öppet för alla.
Det är nog många som funnit järnvägsintresse denna väg eftersom där oftast inte krävs expertkunskaper som du och de flesta andra i Järnvägshistoriskt Forum besitter. Tack vare grupperna i Facebook har järnvägsintresset nog faktiskt ökat och det är väl positivt?
Sen förstår jag inte hur du menar att det är mer lek i FB-grupperna med järnvägstema än på JF. Möjligen är det lite lättsammare och vad är det förresten för negativt i att leka?
Den avgörande skillnaden mot JF är att FB-grupperna ofta är temastyrda som exempelvis Rälsbussvänner eller grupperna kring museiföreningarna.
Den stora fördelen är att det är 100 gånger lättare att lägga in foton på FB - okey jag kanske överdrev något - men lättare är det. Och FB är öppet för alla och var och en går in på en nivå som passar en. Be någon att visa dig...
Vänligen / Thomas Eriksson


Hela tråden: