Inspektionsrapport ang säkerhet paragraf 100-banor sep -55 (Järnväg allmänt)

av Harald, Thursday, April 20, 2017, 08:40 (2556 dagar sedan) @ Sven Bårström

I grafen 1950 är sträckor där § 100 tillämpades markerade. Det är en hel del:

Övertorneå-Karungi
Gällivare-Östersund
Älvsbyn-Piteå
Avidsjaur-Jörn
Bastuträsk-Skellefteå
Storuman-Hällnäs
Umeå-Holmsund
Hoting-Forsmo
Brunflo-Orsa
Hede-Sveg
Älvdalen-Mora
Särna-Vansbro
Björbo-Falun
Runhällen-Enköping
Torsby-Kil
Skillingsfors-Beted
Arvika-Mellerud
Årjäng-Åmål
Lilla Edet-Alvhem
Mjölby-Hästholmen
Gånghester-Jönköping
Hestra-Reftele
Varberg-Kinnared
Ängelholm-Klippan
Barsbäckshamn-Sjöbo

Jag tror inte att det danska "Radiostyret trafikafvikling" är detsamma som § 100. Jag har inte hittat någon beskrivning av systemet, men benämningen tyder ju på att man har radiokontakt med någon annan person, som man då får anta är den som ger körtillstånd, så som i det svenska system F.


Hela tråden: