Ombyggnader vid Kalmar Verkstad? (Fordon: vagnar)

av Ola Almquist, Thursday, June 15, 2017, 23:48 (2506 dagar sedan) @ Thomas Tell

Nu har jag lyckats kolla upp detta. Alla årtal överensstämmer inte. Jag antar att det beror på att vagnarna byggts om flera gånger.

I Maltes listor jag fått kopior av från Weine Stenqvist är ombyggnadsdatum enligt följande.

264 KV 1944

501215

ECFp 1944 enligt Str 77

276 KV 1954?

470619 Cp

CFp 1954 enligt Str 77

277 KV 1944

510713

ECFp 1944 enligt Str 77

278 KV 1944?

510122

ECFp 1944 enligt Str 77

343

501013

DFp

344

501019 DFp

345

541001

Var redan CFp före ombyggnaden

350 KV 1952 ny korg

520422

351 KV 1952 ny korg

520314

352 KV 1953 ny korg

530828

353 KV 1953 ny korg

530528

355 KV 1951

511220

363 KV 1954

1955

1954 enligt Str 77 men det kan bero på årsskiftet

376

1955

1954 enligt Str 77 men det kan bero på årsskiftet

381 530417 ny korg

390 1955

1954 enligt Str 77 men det kan bero på årsskiftet

408 KV 1951

510713

409 KV 1951

510228

410 KV 1951

510620

350 - 353 fick med säkerhet nya korgar liksom 409. 264 är också en kandidat.

Det fanns också ECFt 299 - 305, ombyggda av KV 1944.

Ombyggda 440309, 440309,441026, 440901 o 440901

EC10p 270 byggdes om i Kalmar.

480212 sjukvagn tvåbädd.

Beträffande boggivagnarna låter det litet med tre.

Jag har kollat i boken och jag inser att jag tolkade det ursprungliga inlägget fel. Det var ombyggnaderna av ECFob 658, 684 och 696 1942 - 1943 som avsågs.

Var byggdes i så fall övriga om? Gjorde Varberg sådana arbeten? Skickades någon 891-vagn till Ronneby? Jag tänker på t.ex. 650, 651, 687, 737, 743, 744, 835. ECop 737 byggdes om av KV 1946 enligt Stig Lundin.

Bara tvåaxliga enligt "min lista".

Är med detta ett svar på min fråga om Ronneby?


Hela tråden: