1979 (Järnväg allmänt)

av Överkörmästaren, Monday, August 21, 2017, 12:21 (2412 dagar sedan) @ HJP

Gustaf;

Skälet är egentligen ganska enkelt. Enl Dåvarande Säo §45 ansvarar Tbfh för kontroll av tåget före avgång. Däri ingick att ta upp tåget och lämna uppgift till förare på avsedd blankett. Eftersom Tbfh klev på vid Cst och tåget dessutom hade nytt nummer sågs detta som tågets utgångs station.

Vid Cst kunde ju dessutom DF och F vagnar kopplas in i tåget vid plattform och inte finnas med vid avg Hgl. Därmed skulle ju en uppgift från Hgl vara felaktig vid avg Cst

Hälsar

Lasse J


Men vem upprättade föraruppgift för färden Hgl-Cst, eller behövdes ingen sådan?

****
Den behövdes inte.

Ok, var detta pga någon generell regel för tjänstetåg med låg sth, eller fanns det särskilda bestämmelser just här?


Hela tråden: