Förlåt (Historiskt material)

av Baloo, Wednesday, August 23, 2017, 08:56 (2410 dagar sedan) @ 53 Wadsten

Tyvärr skrev jag ett inlägg om DC3 som tydligen inte passade här, den tråden låstes snabbt,
hade jag skrivit om en B-maskin med ett visst nummer hade jag nog fått många napp, orättvist mot oss diggare av DC3, Metropolitan, 60-talsvagnar mm blir kvastade här, se tråden om DC3 över Norrköping som blivit låst. Skall det bara finnas "torrbollar" här, eller öppet forum för nostalgi.

Det finns mängder av olika forum för flygnostalgiker och så finns det flertalet forum för allmän nostalgi. Det här forumet har ett särskilt ämne, järnvägshistoria (som i sig redan är väldigt brett) och det är helt och hållet din egna tolkning att det skulle vara ett öppet forum för nostalgi. Att du tycker att det vore bekvämt att använda forumet på det viset är tyvärr bara till gagn för dig och de forumbesökare som råkar dela just dina intressen. Personer som inte håller sig till ämnet innebär ju annars att alla som besöker specifika forum för att de är intresserade av specifika saker måste sålla en hög med irrelevanta trådar innan det dyker upp något som har med forumets rubrik att göra. Det har att göra med s k "netikett", dvs hur man beter sig på Internet för allas trevnad.

Besök ett flygforum så kommer du garanterat finna en hel del väldigt spännande om DC 3 och allt mellan (bokstavligt) himmel och jord men bli inte förvånad över att det reageras mot flagranta avvikanden från ämnet i forumet.


Hela tråden: