Vart är forumet på väg? (Historiskt material)

av Lennart Petersen, Friday, August 25, 2017, 18:02 (2433 dagar sedan) @ Mattias Jansson

Med Herr Lindahls bilder avses den "inställning" snarare än regler som genomsyrat det forum länge nu ifråga om de inlägg där man alltsom ofta blivit bryskt hänvisad till Järnvägshistoriskt forum istället med historiska undringar trots en samlad expertis där som har en djup och bred kunskapsbank. Det är först i sen tid inlägg av historisk karaktär blivit ett liberalt inslag. Men visst för all del! Skall genast börja nyttja Postvagnen för mina 100% historiska syften både gällande frågeställningar och bilder då den hållningen nu är sanktionerad av "högste hönset". Tack för informationen!


Jag måste säga att jag inte alls känner igen den bild du förmedlar; såväl här som i PV finns det en mängd enskilda skribenter med olika uppfattningar, vilket ju hela den här tråden är ett exempel på. Men om enskilda skribenter tycker det ena eller andra kan ju inte gärna något forums moderatorer göra särskilt mycket åt eller hur? Det tyckandet är hur som helst absolut inte samma sak som något slags policy. Och några högsta höns, tja återigen, jag känner inte riktigt igen mig i den beskrivningen; båda de forum som det talas om här modereras av flera personer.

Jag personligen hittade PV 2002 och det här forumet några år senare och har sedan dess använt dem parallellt när ämnena varit historierelaterade, och det är jag definitivt inte ensam om. Att Järnvägsmusei Vänner och Svenska Järnvägsklubben tillhandahåller varsina fora som delvis överlappar varandra ser jag betydligt mer som en tillgång för det här intresset än en konkurrenssituation.

Jag förstår inte heller vad Legion44 yrar om. Postvagnen är ju definitivt öppen för järnvägshistoria och det är ju också en av 6 ämneskategorier man kan välja på om man vill välja en kategori. Som flitig läsare av Pv, ja ända sedan start, kan jag inte påminna någon som blivit avsnäst med att ämnet hör hemma på järnvägshistoria. Men ibland när inget svar på en ställd fråga kommer kan det förekomma ett vänligt svar att det kanske lönar sig att även söka på järnvägshistoriska där det finns stor kompetens. Men det finns ju dom som lyckas missuppfatta nästan alla svar, ja även när det inte kommer något svar helt enkelt för att ingen kan frågan är det någon konspiration och trådskaparen har blivit medvetet ignorerad.


Hela tråden: