Les wagons europeens (Fordon: vagnar)

av danielb987, Thursday, September 21, 2017, 22:13 (2408 dagar sedan) @ Kjell Friberg

Jo, det är den sidan. Hoppas att den kommer upp igen så att det inte är likadant som med dess "föregångare" där webhotellet plötsligt slog vantarna i bordet med ett brak och miljontals bilder i många kategorier, inte bara järnväg, bara gick upp i rök.

Jag tvivlar på att webbhotell plötsligt slår vantarna i bordet. Det normala är att webbhotellen informerar sina kunder om vad som kommer att ske i god tid i förväg. Problemet är dock ofta att kunderna inte har en aning om vad en viss förändring kommer att innebära för dem. Jag har själv 20 års erfarenhet av programmering och är insatt i hur webben fungerar "under huven". Och trots det behöver jag tänka efter en del om webbhotellet t ex berättar att de ska uppgradera från "PHP 5.5 till PHP 7.0", på vad det innebär för mig och mina webbsidor. För kunder som inte är så insatta i det tekniska kan det vara nästan omöjligt att på förhand inse vad som kommer hända. Och när det väl har hänt kan det vara svårt att åtgärda, då är skadan redan skedd.

Med vänlig hälsning
Daniel


Hela tråden: