Världens längsta järnvägsvagn (Fordon: vagnar)

av Qrt, Monday, September 25, 2017, 16:00 (2398 dagar sedan) @ Anders Sandgren

Om det f a n n s någon längre än den vet jag inte.
Som jämförelse påstås i Wikipediaartikeln "Schnabel car" att en amerikansk transportvagn för reaktoravfall , med sin MINSTA längd av 70 meter, ä r världens längsta vagn.

Men där kan man argumentera att sådana består av två delar.
Då finns det säkert pendeltåg eller tunnelbanetåg i London med öppen passage från ända till ända som är längre.

I Trains forum finns den 12 år gamla tråden What is the longest rail car anyone has ever seen.
Där dyker Tragschnabel-vagnarna upp igen men också ett inlägg med följande lydelse:
Posted by John Krug on Friday, September 16, 2005 10:45 PM
By law the longest single unit rail car is limited to 89'-4" over the end sills. This it the length of most TOFC, COFC and auto rack cars. Before the law which was at least 30 years ago there were a few prototype cars made that were 92 - 95 feet long but they were embargoed since then. A GA tank car of this length resides at the St. Louis Transport Museum.

95 amerikanska fot blir knappt 29 meter och 89ft 4in enligt omvandlarsida = 27.22880 m.

/Curt
Uppgifterna i Wikipediaartikeln bekräftas i ett nyhetsbrev:
A newly [2012] manufactured Schnabel Car, WECX 801, built by Kasgro Railcar, Newcastle, Pa., is being called the “World’s Largest Railroad Car.”
The 231-foot [71 m] , 400-ton, 36-axle behemoth rises 18 feet above top-of-rail and has a load limit of more than 1,000 tons. It’s larger than its sister car, CEBX 800,which was built by Krupp of Germany in 1980 for ABB for U.S. service............There are 31 Schnabel cars in Europe, 30 in North America, 25 in Asia, and one in Australia.


Hela tråden: