Ur A Erikssons annotationsbok 16 - 31 oktober 1957 (Järnvägspersonal)

av Staffan Eriksson, Sunday, October 01, 2017, 19:14 (2398 dagar sedan) @ Staffan Eriksson

16 okt
tåg 8691
Storuman 5.10/6.30, 34 axlar, 261/166 ton, bitr Norman, knr Lundmark, lok E 1327
Stensele, 7.00, 38 axlar, 281/176 ton
Långselberget, 7.05-7.15, 40 axlar, 292/176 ton
Gunnarn, 8.00-8.35, 42 axlar, 302/186 ton
Björnberget, 8.40-9.09, 46 axlar, 324/197 ton
Åskilje, 9.24-9.50, 54 axlar, 360/217 ton
- Umgransele 10.44

tåg 8692
Umgransele 10.50, 28 axlar, 243/134 ton, bitr Norman, knr Lundmark, lok E2 1193
Björnberget, 12.12-12.17, 30 axlar, 261/134 ton
Gunnarn, -12.30, 32 axlar, 285/150 ton
Stensele, -14.14, 30 axlar, 257/122 ton
- Storuman 14.24, 45 min sen

17 okt
tåg 8691
Storuman 5.10/6.25, 46 axlar, 382/152 ton, bitr Nilsson, knr Strömkvist, lok E2 1193
Stensele, 6.30-7.07, 50 axlar, 406/176 ton
Barsele, 7.37-7.47, 48 axlar, 398/176 ton
Björnberget, 8.35-9.14, 48 axlar, 383/164 ton
Åskilje
- Umgransele

tåg 8692
Umgransele 10.50, 41 axlar, 397/234 ton, bitr Nilsson, knr Strömkvist, lok E 1327
Björnberget, 12.30, 38 axlar, 346/237 ton
Barsele, 13.50, 34 axlar, 324/215 ton
- Storuman 14.29, 50 min sen

21 okt
pass tåg 2945 Storuman 14.38/14.48 - Granberget
tåg 8662
Granberget, 26 axlar, 259/137 ton, bitr Bertil Nilsson, knr Otto J, lok E2 957
Vilhelmina, 22 axlar, 170/75 ton
Vinlidsberg, 18 axlar, 148/75 ton
- Storuman

22 okt
8.30-11.15, samt 13.40-15.45, växling Storuman, lok S1 1927
12.00 – 13.30, säo

23 okt
tåg 8691
Storuman 5.10/6.25, 30 axlar, 215/165 ton, bitr Strandman, knr Lindvall, lok E2 1094
Stensele, -7.08, 34 axlar, 241/165 ton
Barsele, 7.26-7.33, 32 axlar, 233/165 ton
Björnberget, 8.11-8.47, 42 axlar, 310/208 ton
Åskilje, 9.02-9.14, 40 axlar, 299/197 ton
Kattisavan, 42 axlar, 310/208 ton
- Umgransele

tåg 8692
Umgransele 10.20, 40 axlar, 307/204 ton, bitr Strandman, knr Lindvall, lok E2 1193
Åskilje, 38 axlar, 297/204 ton
Barsele, 34 axlar, 254/204 ton
Stensele, 32 axlar, 227/177 ton, /+2 ax, 11/11 ton/
- Storuman
( Barsele och Åskilje får vagnar från både Storumanhållet och från Vännäshållet!?! ).

24 okt
tåg 8691
Storuman 5.10/6.35, 30 axlar, 219/176 ton, bitr Norman, knr Otto J, lok E2 957
Stensele, -6.58, 32 axlar, 244/176 ton
Långselberget, -7.15, 30 axlar, 219/176 ton
Björnberget, 8.15-8.45, 36 axlar, 255/200 ton
Åskilje, 9.02-9.25, 32 axlar, 249/194 ton
- Umgransele

tåg 8692
Umgransele 10.25, 36 axlar, 305/156 ton, bitr Norman, knr Otto J, lok E2 1128
Kattisavan, 11.05, 32 axlar, 270/156 ton
Åskilje, 11.35-11.52, 28 axlar, 240/156 ton
Björnberget, 12.10-12.12, 26 axlar, 219/156 ton
- Storuman

25 okt
banavdelningen
Storuman 6.25/6.45, bitr Forsgren, lok E2 1193, max hastighet 50 km/tim
Gubberget, 9.35-9.36
- Storuman 12.05-12.35
(nåt svårtydbart men kan vara km 170 strax norr Bleviksberget)
- Storuman 14.15/14.40+8

28 okt
banavdelningen
Storuman 7.30/8.00, bitr Åhdén, lok E2 1193
- Gubberget,
- Storuman 12.45

30 okt
tåg 8691
Storuman 5.10/6.30, 26 axlar, 178/131 ton, bitr Bertil Nilsson, knr Espling, lok E 1189
Stensele, -7.02, 28 axlar, 196/146 ton
Gunnarn, -8.23, 33 axlar, 241/ ton
Björnberget, -8.49, 37 axlar, 244/178 ton
Åskilje, 9.11-9.50, 32 axlar, 237/157 ton
Kattisavan, 10.25-10.26, 40 axlar, 280/184 ton
- Umgransele 10.50


tåg 8692
Umgransele 11.00, 40 axlar, 299/189 ton, bitr Bertil Nilsson, knr Espling, lok E2 1193
Björnberget, 12.25-12.33, 34 axlar, 266/189 ton
Barsele, 13.50-14.12, 28 axlar, 223/154 ton
- Storuman 14.59, 1 tim 20 min sen.


31 okt
tåg 8691
Storuman 5.10/6.30, 38 axlar, 237/175 ton, bitr Strandman, knr Lundmark, lok E2 1094
Långselberget, 6.51-7.06, 36 axlar, 223/175 ton
Barsele, 7.17-7.31, 36 axlar, 233/164 ton
Gunnarn, 7.49-8.08, 38 axlar, 251/182 ton
Björnberget, 8.12-8.41, 46 axlar, 362/193 ton
Åskilje, 9.09-10.00, 50 axlar, 417/223 ton
- Kattisavan 10.50, tågbyte här pga försening;

tåg 8692
Kattisavan 11.04, 26 axlar, 211/144 ton, bitr Strandman, knr Lundmark, lok E 1328
Åskilje, 11.32-11.46, 24 axlar, 187/126 ton
Gunnarn, 12.03-12.30, 22 axlar, 165/104 ton
- Storuman


Hela tråden: