Ur A Erikssons annotationsbok december 1967 (Järnvägspersonal)

av Staffan Eriksson, Friday, December 01, 2017, 11:58 (2328 dagar sedan)

December -67

000/000 ton – tågvikt/bromsvikt
00.00/00.00 = tjänstgörings början\ankomsttid / avgångstid\tjänstgörings slut
/text/ - skrivet i boken, (text) – min kommentar.
knr ”Masen” heter egentligen Karl –Gustaf Eriksson.
Går spårrensare direkt efter lok eller sist i tåg? Bemannad? Var går vingplog i ordinarie tåg?


4 dec temp -3 snö
tåg 9777
Storuman, 6.25/3 min sen, 20 ax, 218/126 ton, knr Lundberg, lok T43 232, spårrensare 40km/tim
Vilhelmina, 20 min/15 min sen, 22 ax, 232/144 ton
Meselefors, 20 min/95 min sen, 30 ax, 282/194 ton, (tappar 75 min här?)
Dorotea, 107 min/120 min sen, 16 ax, 173/103 ton
- Hoting 130 min sen

tåg 9778
Hoting, 74 min sen, 60 ax, 488/367 ton, knr Lundberg, lok T43 231, spårrensare 40km/tim
Dorotea, 83 min/85 min sen, 54 ax, 432/341 ton
Meselefors, 95 min sen, /Bertil byter av/
- Storuman 120 min sen

6 dec temp -10 snö
tåg 9775
Storuman, 5.10/4 min sen, 32 ax, 360/235 ton, knr Lundberg, lok T43 222, spårrensare 40km/tim
Långselberget, -7.20, 32 ax, 369/244 ton
- Lycksele 20 min sen

tåg 9774
Lycksele, 30 min sen, 22 ax, 230/122 ton, knr Lundberg, lok T43 211, spårrensare 40km/tim
- Storuman 12 min sen, (kör in 18 min trots spårrensare)

7 dec
11/4

8 dec
11/4

9 dec temp -7
tåg 9775
Storuman, 5.10/ , 26 ax, 262/169 ton, knr Lundberg, lok T43 213, vingplog 40km/tim, (verksam plog?)
- Lycksele 3 min sen

tåg 9774
Lycksele, 30 ax, 260/203 ton, knr Lundberg, lok T43 224[/b]
- Storuman

total tjänstgöringssträcka --67-12-31; 697 413 km


Hela tråden: