Avbrott i Samlingsportalen (Arkiv/forskning/litteratur)

av danielb987, Sunday, January 21, 2018, 23:16 (2259 dagar sedan) @ Olof W

Lennart Lundgren skriver i sitt inlägg:
Vi kan för närvarande inte helt säga när arbetet är klart men jag tror det kommer att behövas ett par veckor in i januari innan det är klart.

Jag har ingen insyn i arbetet som görs, men om det är planerat att göras med början i mellandagarna och ta några veckor in i Januari så betyder det att arbetet från början bedömdes ta runt tre veckor. Och nu har det gått fyra veckor.

Det för mig normala när man skall flytta en tjänst är att man först noggrant undersöker vad som skall göras och gör en plan som man sedan testar och slutligen genomför. Genomförandet, den tid då man stänger ner tjänsten, brukar gå att göra på en helg.

Det kostar. Om det är av underordnad betydelse att nätverket ligger nere under en månad så kan det vara bättre att sätta igång och göra jobbet och sen acceptera om det går en vecka eller två över tiden.

Jag har som sagt ingen aning om vad det är för arbete som görs och hur lång tid det kommer att ta, men jag har svårt att se att det skulle vara ett allvarligt problem att Samlingsportalen ligger nere en månad. Vi tågnördar behöver ge oss till tåls, i vart fall ett par veckor till.

Med vänlig hälsning
Daniel


Hela tråden: