Problem att skicka epost (Järnväg allmänt)

av danielb987, Friday, February 09, 2018, 14:54 (2240 dagar sedan) @ ztenlund

Jag har noterat att forumet klarar skicka ut epost när någon har svarat på en tråd. Så epost från "systemet" når fram men inte epost från användarna.

En gissning är att forumet använder användarens egen epostadress som avsändare när en användare skickar ett meddelande till en annan användare. Men att webbhotellet kräver att avsändarens epostadress är kopplat till webbsidans domännamn.

Att det dröjer att fixa problemet beror på att jag är upptagen med annat för tillfället.

Med vänlig hälsning
Daniel


Ja, ens egen e-post fördefinieras ju. Jag prövade nyss på mig själv och när jag lät min egen adress stå kvar så fungerade det inte. Däremot kom meddelandet fram när jag bytte till tc-adressen i från-fältet. Problemet är förstås att gör man så går det inte att svara till rätt person, utan då hamnar ju svaren hos tc istället.

Epost har alternativet "Reply to" vilket innebär att man har en epostadress som avsändare och en annan som eventuellt svar skickas till. Det kanske kan funka, men kräver i så fall ändring av forumets programvara. Men innan jag föreslår en sådan ändring till utvecklarna bakom forumet måste jag kolla att det verkligen löser problemet. Och för närvarande är jag tyvärr upptagen med annat.

Men stort tack för att du testade detta.

Med vänlig hälsning
Daniel


Hela tråden: