Fråger om UFo1p og UDFo13p ved 2 ms (Fordon: motorvagnar / dressiner)

av Steen Michelsen, Sunday, March 04, 2018, 15:31 (2244 dagar sedan)

På hvilke strækninger og i hvilke tog anvendes UFo1p og UDFo13p ved 2 ms?
2 ms var tildelt UFo1p 1812 og 1813 til 1/65, UFo1p 1912 til 5/66 og UFo1p 1913 til denne udrangeredes 7/70.

Det jeg har kunnet læse mig frem til i diverse tråde er at: UFo1p 1813 gik Linköping-Skänninge til nedlægningen, og UFo1p 1913 gik Norrköping-Valdemarsvik til 5/61. Hvor anvendes de övrige? Af billeder fra Åtvidaberg ser det ud som om at der fast har gået en UFo1p sammen med YFo5p i visse tog?

2 ms var tildelt UDFo13p 1814 til 6/65, 1815 til 5/64, 1816 fra 10/58 til 6/65, 1817 til 9/58, og 2116 til 10/63.

Af diverse tråde kan jeg læse at: UDFo13p 1815 gik i pkp. 368 Västervik-Hultsfred til? UDFo13p 1817 gik i pkp. 424 Norrköping-Örebro til engang i 1958 hvor den blev byttet ud med 1816 der kørte pkp 424 til nedlægningen. UDFo13p 2116 gik i pkp 353 Linköping-Fornåsa?
Hvor blev de övrige anvendt og hvad hed de pkp. er? Reserve vogn for hele 2 ms var UDFo10p 1625 er der skrevet flere steder. Der ud over var UDFo15p 1719 også ved 2 ms fra ? til udrangeringen—denne vogn er der ikke meget at finde om, fra den blev ombygget til at køre med YBo5p 1956.
M.v.h
Steen


Hela tråden: