NOJ 18-20 (Fordon: lok)

av BD, Monday, April 16, 2018, 20:27 (2196 dagar sedan) @ Anders Sandgren

Ett säkert tecken för ombyggnad är att reciverns säkerhetsventil framför skorstenen försvunnit.

Loken hade vid leveransen avlopsånginjjektor. Maskiningenjör Jonson vid OFWJ hade infört sådana injektorer, om jag kommer ihg riktigt från skrifterna, av fabrikatet Metcalve. onson var även agent i Sverige för den firman oh bl a GDJ tog leverans av sådana injektorer.
Vid NOJ fungerade de dligt. En OFWJ lokförare fanns en tid vid NOJ för att instruera NOJ förare. Det lär ändå inte ha fungerat s ra och injektorerna kördes med färskånga.

[IMG]http://i25.photobucket.com/albums/c63/bengts/EJ/NOJ/a.jpg~original[/IMG]

[img]http://i25.photobucket.com/albums/c63/bengts/EJ/NOJ/19/1.jpg[/img]


[IMG]http://i25.photobucket.com/albums/c63/bengts/EJ/NOJ/18/1.jpg~original[/IMG]

[IMG]http://i25.photobucket.com/albums/c63/bengts/EJ/NOJ/18/NOJ-18-3.jpg~original[/IMG]

[IMG]http://i25.photobucket.com/albums/c63/bengts/EJ/NOJ/18/2.jpg~original[/IMG]

[IMG]http://i25.photobucket.com/albums/c63/bengts/EJ/NOJ/18/NOJ-18----20.jpg~original[/IMG]

[IMG]http://i25.photobucket.com/albums/c63/bengts/EJ/NOJ/18/NOJ-18---20-001.jpg~original[/IMG]

[IMG]http://i25.photobucket.com/albums/c63/bengts/EJ/NOJ/18/NOJ-18---20-002.jpg~original[/IMG]

[IMG]http://i25.photobucket.com/albums/c63/bengts/EJ/NOJ/18/NOJ-18---20-003.jpg~original[/IMG]

[IMG]http://i25.photobucket.com/albums/c63/bengts/EJ/NOJ/18/NOJ-18---20-004.jpg~original[/IMG]


Hela tråden: