Olycka i Upplands Väsby 1943. Signum tågskyddssystem (Järnväg allmänt)

av Gunnar Ekeving, Tuesday, May 29, 2018, 23:40 (2157 dagar sedan) @ Överkörmästaren

Kom att tänka på en grej, som jag tror att det var tant Grönstedt som påminde oss om för några år sedan, nämligen att ingen blir yngre. Vad som händer med all din kunskap när du blir för gammal, det vet vi alla alltför väl, men vad händer med alla dina dokument?

Det jag publicerat på ekeving.se kommer man förhoppningsvis att kunna nå via internetarkivet Wayback Machine. Annars kan ett tips vara att ladda hem det man är intresserad av och spara lokalt.

En annan aspekt är att det finns mycket mer som jag skulle vilja analysera och skriva om; i många fall har jag avfotograferingar eller noteringar från arkivhandlingar, tidskriftsartiklar mm - men det gäller att få tid att bearbeta och publicera. "Om några år är jag pensionär och då kommer jag att ha oceaner av tid för sådant" är nog inte en helt korrekt bedömning - en vanlig kommentar från pensionärer är ju att "nu har jag så mycket annat att ordna så det jag tänkte hinna med efter pensioneringen har jag absolut inte tid med". Vi får se :-)


Hela tråden: