Ur A Erikssons annotationsbok 1 - 15 juli 1968 (Järnvägspersonal)

av Staffan Eriksson, Monday, July 02, 2018, 00:17 (2097 dagar sedan)

Juli -68

000/000 ton – tågvikt/bromsvikt
00.00/00.00 = tjänstgörings början\ankomsttid / avgångstid\tjänstgörings slut
/text/ - skrivet i boken, (text) – min kommentar.
Tåg 9774 går en dag (lördag?) endast till Lycksele
så då blir det till att köra tillbaka till Vännäs.
T21 67 flyttas från Storuman och T43 tar över igen.
Från Vindeln kopplas lok med 9775 till Vännäs.
11 jul ännu en körning till Slagnäs.
15 jul lastning av tivoli, 100 min försening.


1 jul temp 12
tåg 9774
Vännäs 1.00/5 min sen, 49 ax, 518/380 ton, lok T43 222
Tväråbäck, /15 min sen
Lycksele, 5 min sen/ , 34 ax, 320/271 ton
- Storuman

3 jul temp 20
tåg 9777
Storuman 6.30/5 min tidig, 32 ax, 240/38 ton, knr Hedkvist, lok T21 67, /40km/tim, lokomotor,
plogar/

Vilhelmina, 13 min sen/10 min tidig, 48 ax, 343/146 ton
Dorotea, 10 min/15 min sen, 58 ax, 453/243 ton
- Hoting, 25 min sen

tåg 9778
Hoting, 24 ax, 221/220 ton, knr Hedkvist, lok T21 67
Dorotea, /15 min sen, 28 ax, 240/219 ton
Vilhelmina, 13 min sen/ , 16 ax, 132/100 ton
- Storuman

4 jul temp 23
tåg 9775
Storuman, 7.32, 34 ax, 304/239 ton, knr Hedkvist, lok T43 211
Åskilje, 36 ax, 334/269 ton
Lycksele, 56 ax, 505/350 ton
Arvån, /20 min sen, 58 ax, 516/361 ton
Åmsele, 17 min/25 min sen
Vindeln, /10 min sen, /koppl T43 222, lokf Hallgren/
- Vännäs

5 jul temp 19
tåg 9774
Vännäs 1.00, 76 ax, 980/612 ton, lok T43 251, /koppl T43 223 lokf Ljungberg,
Vännäs-Gunnarn/(?)

Lycksele, /24 min sen, växl, 56 ax, 700/518 ton
Gunnarn, /20 min sen
- Storuman 26 min sen

8 jul temp 8
tåg 9775
Storuman, 7.32/75 min sen, knr Hedkvist, lok T43 251, /tåg 9774 ankom 9.10 med 98 ax!
/(detta orsakar förseningen!?)

Långselberget, 9.50-10.05, 48 ax, 457/344 ton
Barsele, 90 min/125 min sen, 50 ax, 482/364 ton
Lycksele, 90 min/67 min sen, 82 ax, 692/581 ton
Åmsele, 55 min/75 min sen, 76 ax, 629/518 ton
Hällnäs, 68 min/75 min sen, 74 ax, 616/505 ton
Vindeln, /koppl med T43/
- Vännäs, 85 min sen

9 jul temp 10
tåg 9774
Vännäs 1.00/15 min tidig, 16 ax, 140/119 ton, lok T43 224 (jämf samma tåg dagen innan med 98 ax till Storuman)
Hällnäs, 5 min tidig/46 min sen, ??
Lycksele, 35 min/10 min sen, 8 ax, 67/52 ton
- Storuman

11 jul temp 4
tåg 39738
Storuman 5.00/10 min sen, 32 ax, 201/139 ton, knr Hedkvist, lok T43 230
Svärtträsk, -6.40, 12 ax, 94/62 ton
Sorsele, 20 min/30 min sen
- Slagnäs

tåg 28091
Slagnäs, 18 min sen, knr Hedkvist, lok T43 230
- Sorsele 30 min sen, (inga vagnar?, tappar tid ändå)

tåg 9781
Sorsele, 60 min sen, 10 ax, 133/115 ton, knr Hedkvist, lok T43 230
Blattnicksele, 60 min/70 min sen, 12 ax, 163/133 ton
- Storuman, 70 min sen

12 jul temp 6
tåg 9775
Storuman 7.32/15 min tidig, 24 ax, 285/236 ton, knr Holmgren, lok T43 224
Långselberget, 22 ax, 257/208 ton
Gunnarn, 24 ax, 272/223 ton
Lycksele, 44 ax, 442/394 ton
Arvån, 15 min tidig/15 min sen
Vindeln, /koppl T43 222, lokf Aldor Lindkvist/
- Vännäs

13 jul temp 11
tåg 9774
Vännäs 1.00/ , 52 ax, 581/305 ton, lok T43 251
- Lycksele

tåg 9779
Lycksele, 8 min sen, 6 ax, 65/60 ton, lok T43 251
Hällnäs, /20 min sen, 8 ax, 100/90 ton
- Vännäs
pass tåg 5652 Vännäs – Storuman

15 jul temp 9
tåg 9777
Storuman 6.30/ , 10 ax, 109/87 ton, knr Hedkvist, lok T43 232
Vilhelmina, /100 min sen, 59 ax, 496/374 ton, /lastning tivoli/
Dorotea, 100 min/73 min sen
- Hoting, 75 min sen

tåg 9778
Hoting, 17 min sen, 30 ax, 272/227 ton, knr Hedkvist, lok T43 227
Dorotea, 17 min/14 min sen, 28 ax, 259/216 ton
Vilhelmina, 12 min sen/ , 8 ax, 66/61 ton
- Storuman (när T21 gick vände loket i Hoting, inte så med T43)


Hela tråden: