solkurvor kontaktledningar (Järnväg allmänt)
Järnvägen är ett skämt men det största är Trafikverket. Solkurvor kommer när det
blir väldigt varmt säger dom. För det första solkurvor kommer inte bara av sej själv
det beror på att rälsmängden inte stämmer antingen för lite heller för mycket räls i
spåret. Man ska göra en neutralisering av spår som man misstänker har såna fel. Det
kallas FÖREBYGGANDE UNDERHÅLL om man vet om vad det betyder (jag tvivlar). Jag har
jobbat inom bansidan i 47år så lite har jag lärt mej. Idag skyller man allt på
vädret vintern är det snö o kyla sommaren är det för varmt ska man köra tågen på
våren och tidig höst bara heller vad i helsicke är det frågan om? Kontaktledningar
rivs ner med jämna mellanrum var beror de på? Är tråden sliten byter man kolen på
strömavtagaren i tid ? Någonting är fel det förebyggande underhållet exesterar
knappt idag det enda man har i huvudet är satsningen på höghastighetståg våra stollar
till politiker lever i en drömvärd. Se till att det fungerar med det som finns idag
först. Frågan är om det överhuvudtaget går att få fason på Järnvägen igen.