solkurvor kontaktledningar (Järnväg allmänt)

av L.Strömberg, Friday, August 10, 2018, 17:56 (2079 dagar sedan)

Järnvägen är ett skämt men det största är Trafikverket. Solkurvor kommer när det

blir väldigt varmt säger dom. För det första solkurvor kommer inte bara av sej själv

det beror på att rälsmängden inte stämmer antingen för lite heller för mycket räls i

spåret. Man ska göra en neutralisering av spår som man misstänker har såna fel. Det

kallas FÖREBYGGANDE UNDERHÅLL om man vet om vad det betyder (jag tvivlar). Jag har

jobbat inom bansidan i 47år så lite har jag lärt mej. Idag skyller man allt på

vädret vintern är det snö o kyla sommaren är det för varmt ska man köra tågen på

våren och tidig höst bara heller vad i helsicke är det frågan om? Kontaktledningar

rivs ner med jämna mellanrum var beror de på? Är tråden sliten byter man kolen på

strömavtagaren i tid ? Någonting är fel det förebyggande underhållet exesterar

knappt idag det enda man har i huvudet är satsningen på höghastighetståg våra stollar

till politiker lever i en drömvärd. Se till att det fungerar med det som finns idag

först. Frågan är om det överhuvudtaget går att få fason på Järnvägen igen.


Hela tråden: