Ur A Erikssons annotationsbok 25-30 september 1968 (Järnvägspersonal)

av Staffan Eriksson, Sunday, September 02, 2018, 00:37 (2035 dagar sedan) @ Staffan Eriksson

25 sep
tåg 9777
Storuman, 6.30/ , 24 ax, 260/136 ton, knr Hedkvist, lok E 1153, bitr Bertil Nilsson,
knr Berggren /koppl T43 231, /lokf Gabriel, Storuman – Dorotea/ (dessutom enligt bilden i
”De sista svenska ångloken” T21 i transport)

Vinlidsberg, 68 ax, 920/ ton (här är anledningen till dubbla lok!)
Vilhelmina, /10 min sen, 88 ax, 998/ ton, (tungt tåg!!)
Meselefors, 78 ax, 943/ ton
Dorotea, 23 min/15 min sen, 26 ax, 212/124 ton
- Hoting, 15 min sen

tåg 9778
Hoting, 20 ax, 214/142 ton, knr Hedkvist, lok E 1153, bitr Bertil Nilsson, knr Berggren,
Dorotea, /10 min sen, 20 ax, 214/142 ton
Vilhelmina, 64 ax, 402/ ton
Vinlidsberg
- Storuman

26 sep temp -8
tåg 9775
Storuman, 7.32/ , 36 ax, 282/210 ton, knr Hedkvist, lok T43 218
Långselberget, 34 ax, 263/210 ton
Lycksele, 40 ax, 302/249 ton
Hällnäs, /15 min sen
Vindeln, /koppl T43 252, T43 210, lokf Gustavsson/
- Vännäs, 10 min sen

27 sep
tåg 9774
Vännäs, 1.00/32 min sen, 46 ax, 504/266 ton, lok T43 222
Lycksele, 20 min/18 min sen, 24 ax, 252/167 ton, /tkl sov!/
- Storuman

30 sep temp 6
tåg 9775
Storuman 7.32/10 min sen, 40 ax, 393/304 ton, knr Hedkvist, lok T43 218
Långselberget, -9.00, 38 ax, 380/291 ton
Barsele, 25 min/50 min sen, 36 ax, 367/278 ton
Lycksele, 25 min sen/ , 58 ax, 504/383 ton
Arvån, /23 min sen, 56 ax, 490/369 ton
Åmsele, 21 min/30 min sen, 54 ax, 477/358 ton
Hällnäs, 27 min/ 280 min sen, /urspårning i Vindeln/
Vindeln,
Tvärålund
Tväråbäck
- Vännäs, 275 min sen
716 145 km


Hela tråden: