Första och sista T-semaforerna med risk för OT (Signaler/säkerhet)

av Hugo K ⌂ @, VIMMERBÃœ, söndag, september 16, 2018, 21:18 (309 dagar sedan) @ Sune Göthe
Redigerad av Hugo K, söndag, september 16, 2018, 21:25

Semafordelar kan alltså flytta sig betydligt längre än mellan Hultsfred och Vena.

Visst är det så! Man blir helt förundrad över hur järnvägsrelaterade saker och ting kan fara över hela Sverige. Frågan är då "vad är det museala med det"?

I fallet Vena så hade TJF den T-semafor som tidigare stått i Verkebäck liggande i lager. Svensson-resenären hade inte lagt märke till att vingarna var emaljerade istället får lackad plåt, att den hade två lyktor istället för en eller att masten var felmålad. De hade nog inte heller brytt sig om semaforen var placerad mellan spåren med vevarna monterade direkt på masten.

Jag kan tycka att det ger mer att kunna visa upp en miljö som den faktiskt varit istället för hur det kunde ha blivit. Att kunna visa Vena med landets sista T-semafor placerad på en station istället för Vena med "en T-semafor" utan någon som helst anknytning till platsen


Hela tråden:

 RSS-feed av trådar

powered by my little forum