Bergslagen - Värmland 1974 del 2 (Järnväg allmänt)
I Örebro var det mörkt så inga bilder kunde tas, trots 160 ASA.
Nästa bild blev alltså först på morgonen i Nora där vi hade övernattat. I mörkret hade vi dagen innan åkt med NBJ T24 som med 18 axlar i kroken utgjorde 9226 till Ervalla och NBJ 107 till Nora.
Stationshuset i morgondis
07.45 avgick NBJ T25 som ensamt lok i 151 till Gyttorp dit vi kom 10 minuter senare
Längre bort på bangården skymtar NBJ T21
T21'an T21...
T25 är efter växling klar att fortsätta som 151 mot Bredsjö. 19(!) axlar vid avgången
Fotouppehåll i Striberg
Grängen
I Grängen växlades en eller ett par vagnar in till ett industrispår. Efter Grängen bestod tåget av 15 axlar, loket oräknat.
Stationshuset i Grängen
Stationshuset i Hjulsjö
Växling i Hjulsjö. Sista sträckan till Bredsjö hade loket 19 axlar i kroken.
I Grönälven fotograferades vad som påstods vara den enda kvarvarande grindvakten i Sverige
Fick nöja mej här då inlägget blev för långt annars. Fortsättning mot Bredsjö följer, dock inte idag.