Bergslagen - Värmland 1974 del 2 (Järnväg allmänt)

av sepernik @, Göteborg, måndag, oktober 08, 2018, 23:26 (13 dagar sedan)

I Örebro var det mörkt så inga bilder kunde tas, trots 160 ASA.

[image]
Nästa bild blev alltså först på morgonen i Nora där vi hade övernattat. I mörkret hade vi dagen innan åkt med NBJ T24 som med 18 axlar i kroken utgjorde 9226 till Ervalla och NBJ 107 till Nora.

[image]
Stationshuset i morgondis

[image]
07.45 avgick NBJ T25 som ensamt lok i 151 till Gyttorp dit vi kom 10 minuter senare

[image]
Längre bort på bangården skymtar NBJ T21

[image]
T21'an T21...

[image]
T25 är efter växling klar att fortsätta som 151 mot Bredsjö. 19(!) axlar vid avgången

[image]
Fotouppehåll i Striberg

[image]
Grängen

[image]
I Grängen växlades en eller ett par vagnar in till ett industrispår. Efter Grängen bestod tåget av 15 axlar, loket oräknat.

[image]
Stationshuset i Grängen

[image]
Stationshuset i Hjulsjö

[image]
Växling i Hjulsjö. Sista sträckan till Bredsjö hade loket 19 axlar i kroken.

[image]
I Grönälven fotograferades vad som påstods vara den enda kvarvarande grindvakten i Sverige

Fick nöja mej här då inlägget blev för långt annars. Fortsättning mot Bredsjö följer, dock inte idag.

--
Mvh Per Niklasson


Hela tråden:

 RSS-feed av trådar

powered by my little forum