Bergslagen - Värmland 1974 del 4 (Järnväg allmänt)

av sepernik @, Göteborg, tisdag, oktober 09, 2018, 22:33 (67 dagar sedan)

Jag använder OneDrive vilket tyvärr genererar vansinnigt långa bildlänkar. Därför svårt att få en logisk indelning av delarna.
Del 1
Del 2
Del 3

[image]
Vi ska följa med T26 som drar 74 axlar

[image]
Uppehåll i Strömtorp. Tåget fortsätter som 59269 till Kristinehamn där vi ska övernatta.

[image]
Stationshuset i Strömtorp

[image]
Nästa morgon, 7 mars, betraktade vi Bk 741 och 740 som stod hos Persöner i väntan på skrotning

[image]
Senare var dags att åka rälsbuss (motorvagn); Y7 1136 i 4130Y Karlstad - Hallsberg före avgången från Kristinehamn

[image]
Uppehåll i Björneborg

[image]
Degerfors...

[image]
Svartå, ser snarare ut som stopp i utfartssignalen än uppehåll för resandeutbyte. Spårspring var inget begrepp vid denna tid och värre ska det bli senare. Ser i mina anteckningar att vi mötte Du2 418 med 20 axlar i tåg 535 i Svartå

[image]
Stopp i infartssignalen i Hasselfors. Min reskompis, eller kanske snarare reseledare, kände föraren sen gammalt vilket kan förklara att vi kunde ge oss ut i spåret på detta sätt

[image]
Laxå där vi steg av. Rälsbussen i bakgrunden bör vara Y7 1140 i 2342Y

[image]
Fortfarande Laxå, vi ska återvända till Kristinehamn med Y7 1192 i 4111Y. I mitt bildregister har jag skrivit att rälsbussarna vid plattformstaket är Y7 1140 och Y8 1132 i 2432Y

Hejdar mej här då inlägget är nästan 5000 tecken. Imorgon hinner jag nog inte lägga ut något.

--
Mvh Per Niklasson

Hela tråden:

RSS-feed av trådar