Bergslagen - Värmland 1974 del 5 (Järnväg allmänt)

av Ola Ahlström, Friday, October 12, 2018, 20:18 (2022 dagar sedan) @ Jonny Saljefeldt

Ett troligen irrelevant inlägg men ändå. Bilden med sovvagnen i Karlstad får mig att erinra mig om mitt första besök i Karlstad. Det var i senare delen av 80-talet och jag skulle gå en personalchefskurs vid Försvarets Förvaltningsskola i Karlstad. Som vän av järnvägen valde jag sovvagnen från Malmö till Karlstad och vaknade upp en måndagsmorgon på Karlstad C. Förflyttade mig via mitt hotell till skolan och tillbringade så en första vecka av flera i Karlstad. När jag så skulle åka hem mot Malmö efter första veckan gick tåget åt fel håll! Nu var det så att tåget inte alls gick åt fel håll utan att jag som drabbats av en vecka i Karlstad utan sol därmed vänt vädersträcken åt fel håll. Detta faktum medförde att jag de senare gånger besökt Karlstad alltid har svårt med vädersträcken.

Däremot en sak som alltid grämt mig. Under de veckor jag tillbringat i Karlstad tog jag aldrig chansen att stanna kvar ett veckoslut för att utforska NKlJ, såhär i efterhand förstår jag inte hur jag då tänkte och nu är det för sent.

Så vill jag oxså ansluta mig till hyllningskören; fantastiskt trevliga bilder!

Ola Ahlström
Malmö


Hela tråden: