Lästa/Olästa meddelanden (Forumet)

av ztenlund, Sunday, November 25, 2018, 14:25 (1972 dagar sedan) @ Nils-Eric Sääf

Den som kverulerar kan ju ta fram ett ändringsförslag:
http://www.jvmv2.se/forum/themes/default/style.min.css


Och vad betyder denna sida med Rappakalja och annan smörja . Tacksam för över:-D sättning

Exakt, det är lätt att tycka att någon annan ska fixa, vilket var lite av min poäng. Det är det dokumentet som styr bl a vilka färger som används i forumet. Nu är det förstås inte omöjligt att ändra i det och ladda upp en ny version, men någon ska göra det också. Såvitt känt finns det ingen anställd webbdesigner eller liknande hos JVMV. Jag kan förmodligen räkna ut vad som gör vad, men i så fall måste jag ju avsätta tid för att ägna mig åt det. Och som sagt så kommer man sannolikt åtminstone behöva kontrollera vid varje uppgradering av mjukvaran, vilket bör göras för att åtminstone täppa igen eventuella säkerhetshål som har upptäckts, huruvida något har ändrats som gör att samma version av dokumentet inte kan ändras. Det tar också extra tid. I annat fall måste de som utvecklar mjukvaran antingen ändra standardfärgerna eller ta fram en lösning för att hantera detta på annat sätt. De jobbar också gratis, eftersom det inte är någon betalmjukvara.

PS. Här kan det vara läge att påminna om att den senaste uppgraderinge bl a gjordes för att e-postfunktionen inte fungerade alls. Det får nog trots allt sägas vara en värre brist än att färgerna inte är helt optimala. DS.


Hela tråden: