Ur A Erikssons annotationsbok 1 - 15 februari 1969 (Järnvägspersonal)

av Staffan Eriksson, Friday, February 01, 2019, 20:52 (1904 dagar sedan)

Februari -69
000/000 ton – tågvikt/bromsvikt
00.00/00.00 = tjänstgörings början\ankomsttid / avgångstid\tjänstgörings slut
/text/ - skrivet i boken, (text) – min kommentar.
Tåg 9774 går en dag (lördag?) endast till Lycksele
så då blir det till att köra tillbaka till Vännäs eller Hällnäs med 9779.
8 feb en körning Sorsele – Slagnäs med 2 ax, 50 ton och detsamma tillbaka till Sorsele?
Växling mellan Storuman och Lycksele ger försening.
Några rejält kalla dagar.
Körs det timmer från Saxvattnet eftersom så pass många vagnar ställs/hämtas där under 1969?

4 feb temp -23, Blattnicksele -32, Sorsele -30
tåg 9780
Storuman 6.00, 8 ax, 93/38 ton, knr Hedkvist, lok T43 232
- Sorsele

tåg 9781
Sorsele, 5 min sen, 8 ax, 116/56 ton, knr Hedkvist, lok T43 232 /jordfel 3 gånger/
- Storuman, 25 min sen

5 feb temp -10
tåg 9775
Storuman 7.32, 22 ax, 178/134 ton, knr Hedkvist, lok T43 223
Barsele, /20 min sen, 20 ax, 167/123 ton
Lycksele, 30 ax, 236/186 ton, /krutv Bingebo?/
Hällnäs, /20 min sen
Tvärålund, 15 min/40 min sen
- Vännäs, 40 min sen

6 feb temp -10
tåg 9774
Vännäs 1.00/15 min sen, 52 ax, 653/337 ton, lok T43 210, /60 km/tim/
Tväråbäck, 15 min/20 min sen
Hällnäs, 20 min/25 min sen
Lycksele, 50 min/35 min sen, 24 ax, 315/140 ton
- Storuman, 35 min sen

8 feb temp -3
tåg 9780
Storuman 6.00/7 min sen, 12 ax, 134/70 ton, knr Hedkvist, lok T43 226
Blattnicksele, 10 ax, 107/52 ton
- Sorsele

tåg 28320
Sorsele, 10 min sen, 2 ax, 50/0 ton, knr Hedkvist, lok T43 226
- Slagnäs, 15 min sen

tåg 28321
Slagnäs, 17 min sen, 2 ax, 50/0 ton, knr Hedkvist, lok T43 226
- Sorsele, 17 min sen

tåg 9781
Sorsele, 75 min sen, 10 ax, 113/67 ton, knr Hedkvist, lok T43 226
- Storuman, 72 min sen

9 feb
pass tåg 5653 Storuman – Vännäs

10 feb temp -10, snö
tåg 9774
Vännäs 1.00, 32 ax, 323/190 ton, knr Jonsson, lok T43 223
Lycksele, /5 min sen, 66 ax, 544/341 ton
- Storuman, 18 min sen

12 feb temp -25
tåg 9777
Storuman, 30 ax, 203/151 ton, knr Holmgren, lok T43 231
Vojmån, /10 min sen, 16 ax, 182/88 ton
Vilhelmina, 10 min sen/ , 24 ax, 220/143 ton
Dorotea, 26 ax, 248/159 ton
- Hoting

tåg 9778
Hoting, 14 ax, 139/110 ton, knr Holmgren, lok T43 232
Dorotea, /5 min sen, 18 ax, 155/136 ton
Vilhelmina, 22 ax, 225/188 ton
- Storuman


Hela tråden: