Fällbryggor mellan lok & och vagn förr (Järnväg allmänt)
Från början så var det ju tänkt att D loken skulle multipelkopplas. Man hade väl kanske dubier om dess dragförmåga, eller tänkte man sig att de skulle kunna användas jämsides med Of. Vid sådana tillfällen behövde ju biträdet vid gång ha möjlighet att komma över till det bakre loket för inspektion, tänkte jag själv för tio minuter (07,55) sedan, just när jag bredde en Polarkaka med Proaktiv, leverpastej och saltgurka
![]()
![]()
Jo, och när man körde koppellok så användes det också, men mot vagnar verkar det ha varit ovanligt.
Hela tråden:
- Fällbryggor mellan lok & och vagn förr -
Martin Långström,
2019-02-07, 19:05
- Fällbryggor mellan lok & och vagn förr -
Sune Nylén,
2019-02-07, 20:10
- Fällbryggor mellan lok & och vagn förr -
Sune Nylén,
2019-02-08, 08:06
- Fällbryggor mellan lok & och vagn förr -
Martin Långström,
2019-02-08, 11:07
- Fällbryggor mellan lok & och vagn förr - Sune Nylén, 2019-02-08, 15:04
- Fällbryggor mellan lok & och vagn förr -
Martin Långström,
2019-02-08, 11:07
- Fällbryggor mellan lok & och vagn förr -
Sune Nylén,
2019-02-08, 08:06
- Fällbryggor mellan lok & och vagn förr -
Sune Nylén,
2019-02-07, 20:10