Vad hette ställverkstypen? - Hova... (Signaler/säkerhet)

av Lennart Fransson, Sunday, February 10, 2019, 17:57 (1864 dagar sedan) @ Erik Andersson

Ja, en trevlig lösning som jag sett på några andra ställen, men inte jobbat med i praktiken. Om det skall bli någon "stuns" i tågmötena bör det väl vara minst en man till inblandad i växelläggningen utöver tkl?


Fast det hjälper ju inte med en man extra här eftersom allt ändå hänger på k-nycklar som måste flyttas fram och tillbaka. Jag tror nog mer på en cykel

Även "slavställverket" har ju ett nyckelhål för K15, innebar det att tågväg till normalhuvudspår kan låsas med K15 + K2 eller K3 (beroende på riktnig) alternativt från "lilla" och "stora" ställverket? Och att K2/K10 och K3/K8 måste vara där K15 är? Dvs tkl kan inte ha K15 vid ställverket, och en stationskarl byter K-nycklar och lägger om växeln?


Hela tråden: