Verkstadsrapport från NBVJ (Järnvägs- och Museiföreningar)

av MaL @, torsdag, mars 07, 2019, 19:13 (13 dagar sedan) @ V1

Vad och varför kan man diskutera i all oändlighet, jag har varit maskinchef i typ 10 månader så jag kan stå för vad vi har gjort sedan dess...

Trafiken är det vi lever på så vi måste prioritera trafikloken. Varken Karlskoga eller NBJ 16 kommer vara trafiklok så vi måste vänta med dom tills vi har uppnått en kritisk massa med fungerande lok.

NBJ 16 är ett irriterande lok, hon ligger spridd över hela vår verkstad så man snubblar på delarna var man än går.. Förutom väldigt många timmar så är det en anständig påse pengar som går till henne. 130 (?) takstag t ex. Vi har en plan på henne men starten på den ligger minst 2 år bort. Vi tackar ja till alla som kommer och hjälper till, men NBJ 16 ska stå till det andra är klart. Så enkelt är det!

Karlskoga har, vad jag vet, dåliga hjul och en dålig sadeltank. Vi har diskuterat henne också men hon får nog stå hon med ett par år. Det är dock betydligt mindre jobb på henne än på NBJ 16.

Det finns andra roliga saker också. Vi har t ex originalet till x2 hos oss. Henne vore det kul att få igång. Och sa jag mina två H3:or? :)


Hela tråden:

 RSS-feed av trådar

powered by my little forum