Plantering vid stoppbock. Föreskrift på Tradera (Bana)

av Mattias Jansson, Monday, August 19, 2019, 15:29 (1709 dagar sedan) @ Bobo L

Tja, inlägget är fem år gammalt, så är det verkligen särdeles angeläget?


Ja, annars hade jag väl inte frågat? Och tja, angeläget och angeläget? Alltså, kärnvapenhotet, barnadödligheten, klimathotet och många andra frågor av liknande dignitet är nog otvetydigt mera angelägna, men i den lilla skalan så kanske den efterfrågade skriften kan ge svar som jag sökt.

Men man kanske inte får lyfta frågor som redan avhandlats och hamnat under strecket? Fast i så fall förlorar nog forumet en stor del av sitt värde, eftersom jag tror att många använder forumets arkiv som en uppslagsbok att söka i. Då torde ofta följdfrågor uppkomma, föreställer jag mig?

Jag har inget inflytande på vad som gäller i detta forum, men det brukar ses som rimligt att bumpa (vilket är rätt etablerad jargong för att ur ett äldre flöde lyfta upp) en gammal tråd om det kommer fram något nytt i sak, t ex om det finns en flera år gammal fråga om ett fordons tidigare identitet och någon faktiskt hittat tidigare inte presenterad information eller så.

Att bumpa gamla trådar i största allmänhet skapar ibland en del förvirring, vilket även om det bara är ett internetforum kanske kan vara värt att undvika. Och här verkade det inte direkt handla om Henrik Reuterdals fråga om plantering vid stoppbock, utan bara en kommentar om en länk till tradera. Jag kanske missförstod alltsammans, men jag fick inte intrycket att det direkt handlade om att erbjuda ny information om den efterfrågade typen av planteringar.


Hela tråden: