Ur A Erikssons annotationsbok 1 - 15 september 1969 (Järnvägspersonal)

av Staffan Eriksson, Sunday, September 01, 2019, 20:49 (1692 dagar sedan)

September -69

000/000 ton – tågvikt/bromsvikt
00.00/00.00 = tjänstgörings början\ankomsttid / avgångstid\tjänstgörings slut
/text/ - skrivet i boken, (text) – min kommentar.
Enbart T43 denna månad.
Jag tror det står jmt den 1:a vilket ger 50 km/tim. Vad kan det vara? Även 29:e max 50.

1 sep
tåg 9775
Storuman 7.32, 34 ax, 430/334 ton, knr Hedkvist, lok T43 218
Långselberget, 28 ax, 372/304 ton
Åskilje, -/30 min sen, /jmt? koppl Åskilje-Lycksele max 50km/tim/
Kattisavan, 26 min/32 min sen, 26 ax, 361/293 ton
Lycksele, 36 min sen/-, 34 ax, 422/332 ton, /krutv Lycksele-Vännäs:Oskar/
Åmsele, -/5 min sen 36 ax, 454/350 ton
Vindeln, -/35 min sen, /Ba, möte 6294/
- Vännäs, 30 min sen

2 sep
tåg 9774
Vännäs 0.35/15 min sen, 34 ax, 416/253 ton, lok T43 212, /krutv Stenlund/
Lycksele, 18 ax, 226/136 ton
- Storuman

4 sep
tåg 9780
Storuman 6.00, 18 ax, 125/125 ton, knr Hedkvist, lok T43 229
- Sorsele

tåg 9781
Sorsele, 14 ax, 178/119 ton, knr Hedkvist, lok T43 229
- Storuman

5 sep
tåg 9775
Storuman 7.32, 38 ax, 315/315 ton, knr Holmgren, lok T43 217
Långselberget, 38 ax, 329/315 ton
Barsele, -/15 min sen, 32 ax, 279/265 ton
Lycksele, 52 ax, 533/377 ton, /krutv Karlsson/
Vindeln, -/36 min sen, 74 ax, 760/516 ton
- Vännäs, 30 min sen

6 sep
tåg 9774
Vännäs 0.35/13 min sen, 76 ax, 730/416 ton, lok T43 218
- Lycksele, 13 min sen

tåg 9779
Lycksele, 16 ax, 121/94 ton, lok T43 218
Hällnäs, 20 ax, 181/154 ton
- Vännäs
pass tåg 5652 Vännäs – Storuman

8 sep
tåg 9777
Storuman 6.30/36 min sen, 54 ax, 360/284 ton, knr Hedkvist, lok T43 230,
/invänta 9774/
Lövliden, 34 ax, 250/174 ton
Vilhelmina, 40 min/27 min sen, 24 ax, 212/150 ton
Meselefors, 25 min/37 min sen, 22 ax, 201/139 ton
Dorotea, 34 min/21 min sen, 60 ax, 796/562 ton
- Hoting, 26 min sen

tåg 9778
Hoting , 25 min sen, 56 ax, 442/338 ton, knr Hedkvist, lok T43 228
Dorotea, 25 min/22 min sen, 32 ax, 292/198 ton
Saxvattnet, 21 min/28 min sen, 20 ax, 226/132 ton
Granberget, 25 min/35 min sen, 18 ax, 196/118 ton
Vilhelmina, 30 min/5 min sen, 24 ax, 226/177 ton
Vinlidsberg, 22 ax, 194/159 ton
- Storuman

9 sep
tåg 9775
Storuman 7.32, 52 ax, 526/411 ton, knr Hedkvist, lok T43 224
Björnberget, 50 ax, 508/398 ton
Lycksele, 76 ax, 710/553 ton, /krutv Lundgren/
- Vännäs

10 sep
tåg 9774
Vännäs 0.35/30 min sen, 62 ax, 620/441 ton, lok T43 224
Lycksele, 10 min sen/-, 46 ax, 417/276 ton
- Storuman

12 sep
tåg 9777
Storuman 6.30, 56 ax, 405/278 ton, knr Hedkvist, lok T43 232
Lövliden, 42 ax, 329/202 ton
Vilhelmina, -/45 min sen, 62 ax, 556/392 ton, /lokomotorn trasig/
Meselefors, 45 min/93 min sen, 62 ax, 561/392 ton, /möte 5452, växl/,
(växl sköts annars av lokomotorn i Vilhelmina?)

- Dorotea, 90 min sen

tåg 9785 (tågnummer byte!?)
Dorotea, 90 min sen, 72 ax, 890/612 ton, knr Hedkvist, lok T43 232
- Hoting, 100 min sen

13 sep
tåg 9780
Storuman 6.00, 28 ax, 189/174 ton, knr Holmgren, lok T43 230
Blattnicksele, 30 ax, 204/185 ton
- Sorsele

tåg 9781
Sorsele, 15 min sen, 14 ax, 180/157 ton, knr Holmgren, lok T43 230
- Storuman, 10 min sen


Hela tråden: