Olyckan i Skogås 1985 - ATC ur bruk? (Järnväg allmänt)

av Micke Carlsson @, tisdag, september 03, 2019, 01:01 (12 dagar sedan) @ Bobo L
Redigerad av Micke Carlsson, tisdag, september 03, 2019, 01:08

Vet inte hur man gjorde då, men man byggde inte tågen (X1/X10) med ledande hytt där ATC är trasig på senare tid. I hytterna inne i tåget däremot kunde det vara lite skavanker som inte påverkade själva framförandet. En fjärdedel "döda" hytter kan man utan vidare trolla bort i tågsammansättningen, även om det är lite pyssel med både omlopp och växling. Det blir ändå bara två hytter av åtta i ett långt tåg. Man kan ha 75% trasiga hytter (X1/X10) som mest (i 4-enheters tåg) utan att trafiken påverkas av det - i teorin. De tågsätt som delas under trafikdygnet blir dock jobbiga. Korta tåg 50%, Gnesta och Nynäspendlar som gick med bara en enhet glömmer vi så länge.


Hela tråden:

 RSS-feed av trådar

powered by my little forum