Varför? Tur i oturen... (Anslagstavla, resor mm)
Märkligt att detta upptäcks snart efter att resan annonserats... Såg man inte detta tidigare? Kunde inte annuleringen av resan väntat då det är månader tills det blir av? Hinner man inte reparera det innan? Dock, jag vet att det är frivilliga oavlönade krafter som anordnar detta så INGEN kritik mot dessa, själv gör jag inte ett skit, men tycker ändå att det kanske hade ordnat sig innan april...
/Kuno
Nja eg. inte.. resan har ju redan varit annonserad till 8 mars men då tvingades vi ställa in pga av att Nynäsbanan är avstängd den helgen, men då såg vi inte skadan.
Nu var det en tillfälligt, beroende på att vi skulle kontrollera lagerspelet i vevstakarna efter omgjutningarna 2007.
Som Micke säger så förekommer inte INsyning speciellt ofta...normalt har man ju bra koll på hur det ligger till med maskinerna och avsyning II brukar göras några veckor innan kommande körning så man hinner åtgärda de flesta typer av normala skavanker.
Hade det varit det övre lagret på tvärstycket hade vi nog sett skadan betydligt tidigare...
Nu KAN det gå att laga i tid innan resan men sådant tar jag inte ut i förskott utan vill ha förutsättningarna klara innan jag går ut med annonsering, alltså stoppas annonsering om resan just nu. Skulle det i en närtid visa sig att att skadan är snart lagad och att vi beslutar att inte fixa till kolvstängerna nu när vi ändå börjat demontera rörelsen så upptar vi annonseringen igen. Men vi tittar samtidigt på andra lösningar för dragkraften så det är inte omöjligt att annonseringen upptas igen om en vecka med annan dragkraft än B 1136 men som sagt, jag vill inte sitta å betala tillbaka pengar i onödan därför stoppas annonseringen omgående.
Jag lovar att återkomma med det snaraste så snart vi vet besked, vi vill inte heller missa det tågläge vi fått.:-)