Avtalen med WFJ uppsagda - som man bäddar får man ligga (Järnvägs- och Museiföreningar)

av Anders Ö/NJM, Monday, February 18, 2008, 10:51 (5874 dagar sedan) @ Anders Sandgren

Många beklagar sig över hur stationsområdet ser ut men jag har nte sett några bilder, utom i Gurklisten men de har inte sett särskilt skräpigt ut på dem.
Någon vänlig själ som kan visa aktuella bilder på hur "eländigt" det ser ut?

Mycket gnäll på WFJ och efterklokhet samt en del konstruktiva förslag har det varit i denna svåra stund men helt klart från väldigt få debattörer.

Kan inte Järnvägshistoriska svenskar komma på bättre?
Gnuggas det i händerna och les i mjugg nu hos en del?

Tråkigt för WFJ tycker jag när man nu äntligen börjat komma på spåret..men kanske det är justd et som skrämmer kommunen att ila iväg med uppsägningen.
Lyckas man med att förlänga trafiken alltefersom och med sina internationella läger så börjar det bli svårt att argumentera för en vräkning, alltså smids ränkerna nu...

Lokal opinion måste nog till för att tysta politikerna, sen kanske påtryckningar från tunga kulturinstanser i samhället kan få vågskålen att väga över. Men det kräver ju egna insatser av föreningen för att visa att man kan göra alla parter nöjda...jordbrukare, grannar politiker m m
Nå lycka till...jag kan inte bidra med annat


Hela tråden: