Bevarande, X6/ Det löser sig Morrgan... (Järnvägs- och Museiföreningar)

av Per-Åke Lampemo @, Wednesday, February 20, 2008, 17:37 (5872 dagar sedan) @ morrgan

"Jag kommer säkert att lösa sig med transporten Morrgan. Transporten av X6;an är väl egentligen inga större problem?
Mvh P-Å Lampemo"

Skall du dra tågsättet till Herrljunga eller ? . Vem skall bli den nya "lycklige" X6 ägaren är väl den stora frågan, att tåget går att bogsera någonstans österut förstår även jag.
morrgan

Nej, Morrgan någon motorvagn littra X6 kommer inte till Herrljunga. Dock skriver Du mycket om dessa fordon som står i Uddevalla förnärvarande. Du verkar ha mycket åsikter/intresserad kring ägandeskapet och vem som ska sköta transporten och på vems trafiktillstånd detta sker osv, osv. Frågan är varför Du är så ängelägen kring just dessa fordon och deras transport?

Sedan håller jag med dig att speciellt prydligt är inte X9:an i Uddevalla. Men många är det som har mindre prydliga fordon stående utomhus runt om i landet... Även Sa-loken i Herrljunga kan diskuteras. Förhoppningvis kommer ett av Sa-loken snart inomhus.

Hälsningar P-Å


Hela tråden: