WFJ - en problemanalys med förslag... (Anslagstavla, resor mm)

av Jonas Sjöberg ⌂, Friday, February 22, 2008, 00:45 (5880 dagar sedan) @ Christer Andersson

"WFJ har hamnat i denna situationen delvis för att man inte har mäktat med banunderhåll, städning mm. Visst kan man engagera sakkunniga utifrån för förbättra saker, visst kan man ordna internationella arbetsläger, och visst kan vi alla rusa dit för att hjälpa och stödja föreningen nu. Men på sikt? Finns där det medlemsunderlaget som krävs för att underhålla bana, fordon och byggnader de kommande åren? Dessa medlemmar finns uppenbarligen inte med i föreningen nu, så var ska dom komma ifrån?"

Får WFJ hjälp utifrån att kommer igång med trafik och få en uppstädad miljö, så kan man dels kunna få in trafikintäkter som kan användas till att leja extern hjälp till svåra jobb och hyra in maskiner m.m till banunderhåll. Dels är det nog betydlit lättare att värva medlemar när det finns möjlighet att få delta i trafikarbete. Brukar vara det som lockar flest att engagera sig i jvm-föreningar, sen brukar det inte var så svårt att få de nya medlemmarna att även delta i andra delar av verksamheten.

Sen tror jag nog att många i den gamla skara i WFJ nog hunnit tänka om en del om hur verksamheten bör drivas under de svåra år de haft sen olyckan. T.ex har säkert vikten av att synas utåt blivit mer uppenbar.....


Hela tråden: